ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowychDrukuj informacjęSprawa: Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Szczegóły informacji

Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wydział: Referat Infrastruktury, Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej

Ogłoszono dnia: 2016-02-08 13:38:40

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Angelina Wołoszyn

Miejsce załatwienia

pokój nr 4

Telefon kontaktowy

683626236

Adres e-mail

a.woloszyn@liipinki-luzyckie.pl

Sposób załatwienia

  • Wniosek do gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych opracowuje upoważniony pracownik
  • Postanowienie wydaje Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  •  Decyzję wydaje Wójt

Miejsce odbioru

ul. Główna 9


68-213 Lipinki Łużyckie

Wymagane Dokumenty

  • wniosek wraz z kompletem załączników wymienionych szczegółowo w formularzu wniosku (oryginały dokumentów do wglądu).
  • pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Czas realizacji

  • wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – do 30 dni
  • wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – bezzwłocznie
  • wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć  – do 30 dni

Opłaty

• Wysokość i terminy wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w stałych punktach sprzedaży oraz podczas organizacji przyjęć:
 
OPŁATA DOT. ZEZWOLEŃ OPŁATĘ WNOSZĄ PRZEDSIĘBIORCY:
525 zł    do 4,5%     alkoholu oraz piwo rozpoczynający sprzedaż alkoholu w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 37 500 zł
525 zł  4,5%-18%  alkoholu (bez piwa) rozpoczynający sprzedaż alkoholu w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 37 500 zł
2100 zł powyżej 18% alkoholu rozpoczynający sprzedaż alkoholu w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 77 000 zł
 1,4% wartości sprzedaży    do 4,5%     alkoholu oraz piwo  którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł    
 1,4% wartości sprzedaży    4,5%-18%  alkoholu (bez piwa)  którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł
  2,7% wartości sprzedaży powyżej 18% alkoholu  którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 77 000 zł
W roku otrzymania zezwolenia i utraty jego ważności opłatę wnosi się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Przedsiębiorca wnosi na rachunek bankowy 3 ratalne opłaty za korzystanie z zezwolenia w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września każdego roku.
Skutkiem dokonania opłaty nieterminowej lub w nienależnej wysokości jest wygaśnięcie zezwolenia.
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niedokonania opłaty w należnej  wysokości  w ustawowym terminie, może złożyć wniosek o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
 
• Wysokość opłat za korzystanie z zezwolenia jednorazowego:
                              OPŁATA                                      1/12 rocznej opłaty za zezwolenie stałe DOT. ZEZWOLEŃ
43,75 zł do 4,5% alkoholu oraz piwo
43,75 zł 4,5%-18% alkoholu (bez piwa)
175 zł powyżej 18% alkoholu
 
• Wysokość opłat za wydanie zezwolenia na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych:
                           OPŁATA                                      naliczana do wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych DOT. ZEZWOLEŃ
1,4% do 4,5% alkoholu oraz piwo
1,4% 4,5%-18% alkoholu (bez piwa)
2,7% powyżej 18% alkoholu
 
• Opłatę za korzystanie z zezwolenia wnosi się na rachunek gminy:
PKO Bank Polski
Nr rachunku   25 1020 5460 0000 5202 0005 9717
Na przelewie należy dokładnie wpisać numer zezwolenia.
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
• 17 zł - za ustanowienie pełnomocnika
• 24 zł - za wydanie duplikatu zezwolenia
• 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony dokumentu – za wydanie z akt sprawy uwierzytelnionych kopii dokumentów
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek gminy bądź w kasie urzędu.

Tryb odwoławczy

Od decyzji organu zezwalającego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od jej doręczenia – za pośrednictwem Wójta Gminy.

Uwagi

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim (w stałych punktach sprzedaży oraz podczas organizacji przyjęć), obowiązany jest do złożenia, do dnia 31 stycznia każdego roku, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży brutto (z uwzględnieniem VAT i podatku akcyzowego) poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w roku poprzednim. Niezłożenie oświadczenia skutkuje wygaśnięciem zezwolenia. Podanie nieprawdziwych danych w oświadczeniu skutkuje cofnięciem zezwolenia.
 
  •  Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych jest zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.
  •  Przedsiębiorca korzystający z zezwolenia może w uzasadnionych przypadkach wystąpić z wnioskiem o wydanie jego duplikatu oraz wydanie z akt sprawy uwierzytelnionych kopii dokumentów.
Do wniosku należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
 
Okres ważności zezwoleń:
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na czas oznaczony, nie krótszy niż 4 lata (gastronomia) i nie krótszy niż 2 lata (detal).
Jednorazowe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 dni, wyłącznie przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych.
Przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć, zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 lat.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1286 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 23)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lipinki Łużyckie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Angelina Wołoszyn
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-02-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Angelina Wołoszyn
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-02-08 13:30:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Angelina Wołoszyn
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-02-08 13:38:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Angelina Wołoszyn
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-02-11 12:39:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4885 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony