Uchwały Rady Gminy 2010-2-14
Pobierz dane XMLAkt prawny: XIV/124/2012Drukuj informacjęAkt prawny: XIV/124/2012Szczegóły informacji
XIV/124/2012
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja:
Kadencja: VI
Data wejścia w życie: Po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego
Data podjęcia/podpisania: 2012-11-26
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2013-01-01
Tytuł aktu:
w sprawie rocznego programu współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2013
Na podstawie:
Art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 , poz. 1591 z póź.zm.) oraz art. 5a ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. Nr 234 , poz. 1536 z póź.zm.) uchwala się:
Treść:
Rozdział I
Informacje ogólne
§ 1
Ilekroć w programie współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami jest mowa o:
• ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010, Nr 234, poz.1536 z póż.zm);
• programie – rozumie się przez to Program Współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z Organizacjami Pozarządowymi i innymi Podmiotami na rok 2013, o którym mowa w art. 5 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.);
• dotacji – rozumie się przez to dotację w rozumieniu art. 2 pkt. 1 ustawy;
• środkach publicznych – rozumie się przez to środki w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy;
• organizacji pozarządowej – rozumie się przez to organizacje pozarządową w myśl art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.);
• innym podmiocie – rozumie się przez to podmiot w myśl art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.);
• gminie – rozumie się przez to Gminę Lipinki Łużyckie;
• urzędzie – rozumie się przez to Urząd Gminy Lipinki Łużyckie;
• komórce merytorycznej – rozumie się przez to stanowisko merytorycznie odpowiedzialne za współpracę z organizacjami pozarządowymi;
• otwartym konkursie ofert – rozumie się przez to konkurs, o którym mowa w art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.).
§ 2
1. Program obejmuje współpracę Gminy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz Gminy Lipinki Łużyckie w zakresie zadań publicznych realizowanych w 2013 roku.
2. Program określa cele, formy, zasady i priorytetowe obszary współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, wysokość środków finansowych planowanych na jego realizację a także podmioty odpowiedzialne za realizację programu oraz sposoby oceny jego wykonania.
3. Program powstał przy udziale organizacji pozarządowych i innych podmiotów w sposób zgodny z uchwałą nr III/12/2010 Rady Gminy Lipinki Łużyckie z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
4. W celu przeprowadzenia konsultacji projektu rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2013 rok, projekt programu zamieszczony był na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie . W wyniku konsultacji nie wniesiono żadnych uwag ani wniosków.
Rozdział II
Cele Programu
§ 3
1. Celem głównym programu jest kształtowanie demokratycznego ładu społecznego
w środowisku lokalnym poprzez budowanie partnerstwa między administracją samorządową a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami służącego do lepszego rozpoznawania i zaspakajania potrzeb społecznych w sposób skuteczny i efektywny.
2. Partnerstwo to służyć będzie realizacji celów wynikających z:
a) Strategii Rozwoju Gminy na lata 2008-2013:
Wspierająca lokalne inicjatywy i otwarta na zewnątrz gmina, zapewniająca wysokiej jakości usługi swoim mieszkańcom, aktywnie uczestniczącym w jej codziennym życiu.
b) Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2013-2020:
Budowa otwartego, nowoczesnego społeczeństwa, w którym pełny, aktywny i świadomy udział wezmą wszyscy mieszkańcy Gminy Lipinki Łużyckie.
Informacje ogólne
§ 1
Ilekroć w programie współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami jest mowa o:
• ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010, Nr 234, poz.1536 z póż.zm);
• programie – rozumie się przez to Program Współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z Organizacjami Pozarządowymi i innymi Podmiotami na rok 2013, o którym mowa w art. 5 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.);
• dotacji – rozumie się przez to dotację w rozumieniu art. 2 pkt. 1 ustawy;
• środkach publicznych – rozumie się przez to środki w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy;
• organizacji pozarządowej – rozumie się przez to organizacje pozarządową w myśl art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.);
• innym podmiocie – rozumie się przez to podmiot w myśl art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.);
• gminie – rozumie się przez to Gminę Lipinki Łużyckie;
• urzędzie – rozumie się przez to Urząd Gminy Lipinki Łużyckie;
• komórce merytorycznej – rozumie się przez to stanowisko merytorycznie odpowiedzialne za współpracę z organizacjami pozarządowymi;
• otwartym konkursie ofert – rozumie się przez to konkurs, o którym mowa w art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t. j. Dz.U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z póź.zm.).
§ 2
1. Program obejmuje współpracę Gminy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz Gminy Lipinki Łużyckie w zakresie zadań publicznych realizowanych w 2013 roku.
2. Program określa cele, formy, zasady i priorytetowe obszary współpracy Gminy Lipinki Łużyckie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, wysokość środków finansowych planowanych na jego realizację a także podmioty odpowiedzialne za realizację programu oraz sposoby oceny jego wykonania.
3. Program powstał przy udziale organizacji pozarządowych i innych podmiotów w sposób zgodny z uchwałą nr III/12/2010 Rady Gminy Lipinki Łużyckie z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
4. W celu przeprowadzenia konsultacji projektu rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2013 rok, projekt programu zamieszczony był na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie . W wyniku konsultacji nie wniesiono żadnych uwag ani wniosków.
Rozdział II
Cele Programu
§ 3
1. Celem głównym programu jest kształtowanie demokratycznego ładu społecznego
w środowisku lokalnym poprzez budowanie partnerstwa między administracją samorządową a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami służącego do lepszego rozpoznawania i zaspakajania potrzeb społecznych w sposób skuteczny i efektywny.
2. Partnerstwo to służyć będzie realizacji celów wynikających z:
a) Strategii Rozwoju Gminy na lata 2008-2013:
Wspierająca lokalne inicjatywy i otwarta na zewnątrz gmina, zapewniająca wysokiej jakości usługi swoim mieszkańcom, aktywnie uczestniczącym w jej codziennym życiu.
b) Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2013-2020:
Budowa otwartego, nowoczesnego społeczeństwa, w którym pełny, aktywny i świadomy udział wezmą wszyscy mieszkańcy Gminy Lipinki Łużyckie.
3. Władze Gminy i organizacje pozarządowe oraz inne podmioty wspólnie dążą do realizacji celu głównego poprzez działania zmierzające do osiągnięcia następujących celów szczegółowych:
a. kształcenie dzieci, młodzieży i dorosłych,
b. przygotowanie atrakcyjnej oferty zagospodarowania czasu wolnego dla mieszkańców,
c. rozwój tożsamości lokalnej i zachowanie tradycji,
d. integracja środowiska lokalnego,
e. promowanie gminy na zewnątrz,
f. wspieranie inicjatyw kulturalnych i projektów służących ochronie dziedzictwa narodowego,
g. bieżące utrzymanie i poprawa stanu technicznego istniejącej bazy sportowej,
h. działania profilaktyczne mające na celu podniesienie poziomu życia mieszkańców oraz zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w środowisku lokalnym,
i. aktywizacja osób starszych,
j. rozwój infrastruktury sportowo-kulturalnej na terenie Gminy,
k. propagowanie aktywności fizycznej,
l. podniesienie atrakcyjności turystycznej gminy.
ROZDZIAŁ IIIa. kształcenie dzieci, młodzieży i dorosłych,
b. przygotowanie atrakcyjnej oferty zagospodarowania czasu wolnego dla mieszkańców,
c. rozwój tożsamości lokalnej i zachowanie tradycji,
d. integracja środowiska lokalnego,
e. promowanie gminy na zewnątrz,
f. wspieranie inicjatyw kulturalnych i projektów służących ochronie dziedzictwa narodowego,
g. bieżące utrzymanie i poprawa stanu technicznego istniejącej bazy sportowej,
h. działania profilaktyczne mające na celu podniesienie poziomu życia mieszkańców oraz zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w środowisku lokalnym,
i. aktywizacja osób starszych,
j. rozwój infrastruktury sportowo-kulturalnej na terenie Gminy,
k. propagowanie aktywności fizycznej,
l. podniesienie atrakcyjności turystycznej gminy.
Zasady, formy i obszary współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi
oraz innymi podmiotami
§ 4
Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wynika z woli partnerów i odbywa się w oparciu o zasady pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji, jawności i wzajemnego poszanowania interesów partnerów współpracy:
• zasada pomocniczości oznacza, że gmina powierza lub wspiera realizację zadań własnych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom, które zapewniają ich wykonanie w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy;
• zasada suwerenności stron polega na tym, iż strony mają prawo do niezależności i odrębności w samodzielnym definiowaniu i poszukiwaniu sposobów rozwiązania problemów i zadań;
• zasada partnerstwa realizowana jest w zakresie uczestnictwa organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów w określeniu potrzeb i problemów mieszkańców gminy, wypracowywaniu sposobów ich rozwiązania, definiowaniu zadań przeznaczonych do realizacji oraz w ocenie ich wykonania;
• zasada efektywności polega na wspólnym dążeniu gminy i organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów
w realizacji zadań publicznych;
• zasada jawności, uczciwej konkurencji i wzajemnego poszanowania rozumiana jest jako udostępnienie przez strony współpracy informacji o zamiarach, celach, kosztach i efektach współpracy, poprzez wypracowanie stosownych procedur.
§ 5
1. Przedmiotowy zakres współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami określa art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 4 Ustawy.
2. Gmina współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność statutową w dziedzinach obejmujących przedmiotowy zakres współpracy.
§ 6
1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami ma charakter finansowy i pozafinansowy.
2. Do współpracy o charakterze finansowym należy:
a. powierzenie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
b. wspieranie zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
3. Formy współpracy pozafinansowej:
a) o charakterze informacyjnym:
• konsultowanie z podmiotami programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
• udzielanie informacji o istnieniu innych źródeł finansowania, zwłaszcza pochodzących z sektora prywatnego, funduszy celowych i prywatnych fundacji,
b) o charakterze organizacyjnym:
• udostępnianie obiektów gminnych do realizacji zadań publicznych na preferencyjnych zasadach, w szczególności pomieszczeń na siedzibę dla organizacji pozarządowych,
• pomoc w nawiązywaniu kontaktów,
• tworzenie, w miarę potrzeb, wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji pozarządowych i samorządu,
• realizację wspólnych projektów i inicjatyw na rzecz społeczności lokalnej, szczególnie z zakresu kultury, turystyki, sportu, rekreacji, podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej oraz pomocy społecznej,
c) inne formy współpracy:
• sprawowanie patronatu Wójta nad imprezami organizowanymi na terenie gminy,
• fundowanie nagród, pomoc w organizacji konkursów, udział w komisjach konkursowych,
• udział w spotkaniach, konferencjach naradach, szkoleniach organizowanych przez organizacje pozarządowe.
1. W roku 2013 priorytetowe obszary współpracy obejmują sferę zadań z zakresu:
a) podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
b) kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
c) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu;
d) działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
e) turystyka i krajoznawstwo.
2. W projekcie budżetu Gminy Lipinki Łużyckie na rok 2013 na realizację programu przeznacza się środki w wysokości 48.000,00 zł.
§ 8
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym lub innym podmiotom odbywać się będzie na zasadach określonych w ustawie w trybie otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania zadania lub można je wykonać efektywniej w inny sposób.
2. Organizacje pozarządowe lub inne podmioty mogą z własnej inicjatywy złożyć gminie ofertę realizacji zadań publicznych.
3. Gmina rozpatruje w trybie art. 12 ustawy celowość zgłoszonych zadań publicznych, o których mowa w ust. 2 biorąc pod uwagę stopień w jakim wniosek odpowiada priorytetowym zadaniom publicznym, zapewnienie wysokiej jakości wykonania danego zadania, dostępność środków finansowych na jego realizację oraz korzyści wynikające z realizacji tego zadania przez podmioty Programu.
4. Jeżeli dane zadanie można realizować efektywniej, powierzenie może nastąpić w innym trybie niż udzielenie dotacji w drodze otwartego konkursu ofert, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
5. Zadanie publiczne może być realizowane w ramach inicjatywy lokalnej zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy.
Rozdział IV
Zasady i tryb organizacji otwartego konkursu ofert.
§ 9
1. Wsparcie i powierzenie realizacji zadań publicznych odbywa się w drodze otwartych konkursów ofert.
2. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej urzędu oraz na tablicy informacyjnej urzędu, w terminie nie krótszym niż 21 dni od dnia wyznaczonego do składania ofert.
3. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w stosownych przepisach wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.
4. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
• aktualny odpis z właściwego rejestru,
• sprawozdanie merytoryczne i finansowe (bilans, rachunek wyników, informacja dodatkowa) za ostatni rok,
• aktualny statut.
5. Dotacje nie mogą być wykorzystane na:
• zakup gruntów,
• działalność gospodarczą,
• działalność polityczną,
• pokrycie zobowiązań powstałych przed datą zawarcia umowy,
• realizację inwestycji, z wyłączeniem inwestycji związanych z bezpośrednią realizacją zadań publicznych, na które dotacja została przyznana,
• pokrycie kosztów utrzymania biura, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów związanych z realizacją zadania publicznego, na które dotacja została przyznana.
§ 10
1. Oferty złożone w otwartych konkursach ofert podlegają procedurze uzupełniania drobnych braków formalnych:
a) braku właściwych podpisów pod załącznikami,
b) poświadczenia załączonych kopii dokumentów za zgodność z oryginałem,
c) uzupełnienia sprawozdania finansowego.
Zasady i tryb organizacji otwartego konkursu ofert.
§ 9
1. Wsparcie i powierzenie realizacji zadań publicznych odbywa się w drodze otwartych konkursów ofert.
2. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej urzędu oraz na tablicy informacyjnej urzędu, w terminie nie krótszym niż 21 dni od dnia wyznaczonego do składania ofert.
3. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnej ze wzorem określonym w stosownych przepisach wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.
4. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
• aktualny odpis z właściwego rejestru,
• sprawozdanie merytoryczne i finansowe (bilans, rachunek wyników, informacja dodatkowa) za ostatni rok,
• aktualny statut.
5. Dotacje nie mogą być wykorzystane na:
• zakup gruntów,
• działalność gospodarczą,
• działalność polityczną,
• pokrycie zobowiązań powstałych przed datą zawarcia umowy,
• realizację inwestycji, z wyłączeniem inwestycji związanych z bezpośrednią realizacją zadań publicznych, na które dotacja została przyznana,
• pokrycie kosztów utrzymania biura, z wyłączeniem bezpośrednich kosztów związanych z realizacją zadania publicznego, na które dotacja została przyznana.
§ 10
1. Oferty złożone w otwartych konkursach ofert podlegają procedurze uzupełniania drobnych braków formalnych:
a) braku właściwych podpisów pod załącznikami,
b) poświadczenia załączonych kopii dokumentów za zgodność z oryginałem,
c) uzupełnienia sprawozdania finansowego.
§ 11
1. Konkurs ofert przeprowadza się także w sytuacji, gdy została zgłoszona tylko jedna oferta.
2. Informacje o rozstrzygnięciu konkursu wraz z wykazem ofert niespełniających wymogów formalnych jak również ofert, które nie otrzymały dotacji podawane są do publicznej wiadomości w sposób określony § 11 ust. 2.
3. Każdy z oferentów może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
4. Z oferentem, który wygrał konkurs, sporządzana jest pisemna umowa na powierzenie lub wsparcie realizacji zadania publicznego.
5. Umowa jest sporządzana na podstawie wzoru określonego w stosownych przepisach wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie oraz ustawy o finansach publicznych.
ROZDZIAŁ V
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych
§ 12
1. Komisje konkursowe powoływane są przez Wójta Gminy celem opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach.
2. Do każdego konkursu powoływana jest odrębna komisja konkursowa.
3. W skład komisji konkursowej wchodzą:
a) przedstawiciele Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie,
b) przedstawiciele organizacji pozarządowych lub innych podmiotów z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty biorące udział w konkursie.
§ 13
1. Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz.1071 ze zm.) dotyczące wyłączenia z postępowania konkursowego. Członkowie komisji po zapoznaniu się z wykazem złożonych ofert, składają oświadczenia, których wzory określają załączniki Nr 1 i 2 do niniejszego programu.
2. W przypadku wyłączenia z postępowania lub nieobecności członków komisji, posiedzenie odbywa się w zmniejszonym składzie pod warunkiem, że bierze w nim udział co najmniej
3 osoby.
3. Zadaniem komisji jest badanie i ocena ofert na realizację zadań w 2013 roku złożonych przez organizacje i inne podmioty oraz przedłożenie Wójtowi Gminy propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.
4. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
5. W pracach komisji mogą brać udział z głosem doradczym także inne osoby, posiadające doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem konkursu.
§ 14
1. Członkowie komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego.
2. Funkcję sekretarza pełni pracownik Urzędu.
3. Komisja konkursowa rozpatruje oferty w terminie podanym w ogłoszeniu konkursowym.
4. Komisja konkursowa przystępując do rozstrzygnięcia konkursu ofert, dokonuje następujących czynności:
a) zapoznaje się z podmiotami, które złożyły oferty,
b) stwierdza prawomocność posiedzenia komisji,
c) sprawdza prawidłowość ogłoszenia konkursu,
d) ocenia złożone oferty pod względem formalnym, (poprawne wypełnienie oferty oraz komplet załączników) – dla każdej oferty wypełnia się formularz stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszego programu,
e) odrzuca oferty nie spełniające formalnych warunków konkursu lub zgłoszone po wyznaczonym terminie,
f) dokonuje indywidualnej oceny ofert wg kryteriów określonych w ogłoszeniu o konkursie na realizację zadań publicznych w 2013 roku,
g) przeprowadza jawne głosowanie, podczas którego każdy członek komisji oddaje głos na ofertę, która jego zdaniem najlepiej wypełnia warunki konkursu ( każdy członek dysponuje tylko jednym głosem),
h) dokonuje wyboru oferty zwykłą większością głosów: za wybraną uważa się ofertę, na którą zostanie oddana największa liczba głosów – w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego,
i) sporządza protokół z prac komisji według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do niniejszego programu, odczytuje jego treść i podpisuje protokół.
5. Przeprowadzona przez komisję konkursową ocena ofert oraz propozycja rozstrzygnięcia konkursu zostanie przedstawiona Wójtowi Gminy, który dokona ostatecznego wyboru i zdecyduje o wysokości dotacji.
6. Komisja konkursowa rozwiązuje się z chwilą rozstrzygnięcia konkursu ofert.
§ 15
Wyniki otwartego konkursu zawierające nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego i wysokość przyznanych środków ogłasza się niezwłocznie na tablicy informacyjnej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
ROZDZIAŁ VI
Sposób oceny realizacji programu
§ 16
1. Sprawozdanie z realizacji programu przygotuje i przedstawi Wójtowi Gminy pracownik merytorycznie odpowiedzialny za współpracę z organizacjami pozarządowymi.
2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy za rok 2013 Wójt przedstawi Radzie Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 30 kwietnia 2014 r.
3. Sprawozdanie o którym mowa w pkt. 1 i 2 zostanie umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej urzędu.
§ 17
1. Realizacja programu współpracy jest poddana ewaluacji rozumianej jako planowe działania mające na celu ocenę realizacji wykonania programu.
2. Celem wieloletniego monitoringu realizacji programu współpracy ustala się następujące wskaźniki ewaluacji:
• liczba otwartych konkursów ofert,
• liczba ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,
• liczba umów zawartych na realizację zadania publicznego,
• liczba umów, które nie zostały zrealizowane (rozwiązane, zerwane lub unieważnione),
• liczba umów zawartych w formie wsparcia i w formie powierzenia,
• liczba beneficjentów realizowanych zadań,
• liczba organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne w oparciu o środki budżetowe ,
• wysokość budżetowych środków finansowych planowanych na realizacje Programu.
Wyniki otwartego konkursu zawierające nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego i wysokość przyznanych środków ogłasza się niezwłocznie na tablicy informacyjnej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
ROZDZIAŁ VI
Sposób oceny realizacji programu
§ 16
1. Sprawozdanie z realizacji programu przygotuje i przedstawi Wójtowi Gminy pracownik merytorycznie odpowiedzialny za współpracę z organizacjami pozarządowymi.
2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy za rok 2013 Wójt przedstawi Radzie Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 30 kwietnia 2014 r.
3. Sprawozdanie o którym mowa w pkt. 1 i 2 zostanie umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej urzędu.
§ 17
1. Realizacja programu współpracy jest poddana ewaluacji rozumianej jako planowe działania mające na celu ocenę realizacji wykonania programu.
2. Celem wieloletniego monitoringu realizacji programu współpracy ustala się następujące wskaźniki ewaluacji:
• liczba otwartych konkursów ofert,
• liczba ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,
• liczba umów zawartych na realizację zadania publicznego,
• liczba umów, które nie zostały zrealizowane (rozwiązane, zerwane lub unieważnione),
• liczba umów zawartych w formie wsparcia i w formie powierzenia,
• liczba beneficjentów realizowanych zadań,
• liczba organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne w oparciu o środki budżetowe ,
• wysokość budżetowych środków finansowych planowanych na realizacje Programu.
§ 18
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 19
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodnicząca Rady
Irena Lech
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lipinki Łużyckie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anna Dyjur |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-12-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady Gminy |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-12-05 14:36:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-01-22 07:39:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-01-22 07:39:46 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3370 raz(y) |