Uchwały Rady Gminy 2010-2-14
Pobierz dane XMLAkt prawny: XV/141/2012Drukuj informacjęAkt prawny: XV/141/2012Szczegóły informacji
XV/141/2012
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XV
Kadencja: VI
Data wejścia w życie: po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego
Data podjęcia/podpisania: 2012-12-27
Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2013 nr pozycja 220, opublikowano dnia: 2013-01-11
Tytuł aktu:
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie:
Na podstawie art.6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2012r. poz.391 z ) oraz art.40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z póź.zm.) uchwala się co następuje:
Treść:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
§ 4.
§ 5.
1. Właściciel nieruchomości za okazaniem dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za bieżący okres rozliczeniowy może przekazać do punktu selektywnej zbiórki następujące frakcje odpadów komunalnych zebranych selektywnie:
1) w ilości nieograniczonej – zebrane selektywnie: papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, w tym opakowania wielomateriałowe, szkło, odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone oraz odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, tekstylia i chemikalia;
2) w ilości ograniczonej :
a) odpady budowlane i rozbiórkowe, w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości rocznie ;
b) zużyte opony, w ilości do 4 szt. rocznie od jednego właściciela nieruchomości ;
c) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny -w ilości nie przekraczającej średniej ilości urządzeń i sprzętu mogącego stanowić wyposażenie przeciętnego gospodarstwa domowego.
Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane są bezpośrednio od właścicieli nieruchomości:
1) w nieograniczonej ilości następujące frakcje odpadów :
a) zmieszane odpady komunalne;
b) zebrane selektywnie :papier, szkło, odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady wielomateriałowe;
2) w ilości ograniczonej:
a) odpady biodegradowalne (odpady zielone, odpady spożywcze, kuchenne itp.) - do 6 worków jednorazowo;
b) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki -w ilości nie przekraczającej średniej ilości urządzeń i sprzętu mogącego stanowić wyposażenie przeciętnego gospodarstwa domowego.
1) w nieograniczonej ilości następujące frakcje odpadów :
a) zmieszane odpady komunalne;
b) zebrane selektywnie :papier, szkło, odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady wielomateriałowe;
2) w ilości ograniczonej:
a) odpady biodegradowalne (odpady zielone, odpady spożywcze, kuchenne itp.) - do 6 worków jednorazowo;
b) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki -w ilości nie przekraczającej średniej ilości urządzeń i sprzętu mogącego stanowić wyposażenie przeciętnego gospodarstwa domowego.
1. Odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych, o których mowa w § 1 pkt 1 lit a), będzie odbywało się co dwa tygodnie.
2. Odbieranie selektywnie zebranych odpadów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b) t.j. papier, szkło, odpady opakowaniowe z metali , tworzyw sztucznych i odpady wielomateriałowe - raz na 4 tygodnie.
2. Odbieranie selektywnie zebranych odpadów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b) t.j. papier, szkło, odpady opakowaniowe z metali , tworzyw sztucznych i odpady wielomateriałowe - raz na 4 tygodnie.
3. Odbieranie odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 1 pkt 2 lit.a w miesiącach od 01 kwietnia do 30 października odbywać się będzie co dwa tygodnie, w pozostałym okresie raz na 4 tygodnie.
4. Odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - raz w roku.
5. Odbiór odpadów, o których mowa w ust. 1 - 4 będzie realizowany zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Lipinki Łużyckie z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina zawarła umowę na odbiór odpadów. Harmonogram odbioru będzie podany do wiadomości publicznej mieszkańców poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń oraz umieszczenie go na stronie internetowej urzędu gminy.
4. Odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - raz w roku.
5. Odbiór odpadów, o których mowa w ust. 1 - 4 będzie realizowany zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Lipinki Łużyckie z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina zawarła umowę na odbiór odpadów. Harmonogram odbioru będzie podany do wiadomości publicznej mieszkańców poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń oraz umieszczenie go na stronie internetowej urzędu gminy.
§ 3.
1. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania i czystości na terenie Gminy Lipinki Łużyckie, będą traktowane jako odpady zmieszane.
2. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne odbierze wyłącznie te odpady, które są umieszczone w pojemnikach lub workach. Przepis ten nie ma zastosowania do odpadów wielkogabarytowych.
3. Odpady zgromadzone obok pojemników i worków, o których mowa w ust.2, a także umieszczone w pojemnikach i workach niespełniających wymogów zawartych w Regulaminie utrzymania i czystości na terenie Gminy Lipinki Łużyckie nie będą odbierane.
4. W dniu odbierania odpadów komunalnych, należy wystawić je przed wejściem na teren nieruchomości.
5. W sytuacji gdy wystawienie odpadów w terminie wyznaczonym harmonogramem nie było możliwe właściciel nieruchomości przekaże je samodzielnie do punktu selektywnej zbiórki.
2. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne odbierze wyłącznie te odpady, które są umieszczone w pojemnikach lub workach. Przepis ten nie ma zastosowania do odpadów wielkogabarytowych.
3. Odpady zgromadzone obok pojemników i worków, o których mowa w ust.2, a także umieszczone w pojemnikach i workach niespełniających wymogów zawartych w Regulaminie utrzymania i czystości na terenie Gminy Lipinki Łużyckie nie będą odbierane.
4. W dniu odbierania odpadów komunalnych, należy wystawić je przed wejściem na teren nieruchomości.
5. W sytuacji gdy wystawienie odpadów w terminie wyznaczonym harmonogramem nie było możliwe właściciel nieruchomości przekaże je samodzielnie do punktu selektywnej zbiórki.
1. Zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory można przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych w bibliotece oraz placówkach oświatowych na terenie Gminy.
2. Przeterminowane leki z gospodarstw domowych można przekazywać do aptek uczestniczących w ich zbiórce, których adresy będą podawane na bieżąco do publicznej wiadomości mieszkańcom.
§ 5.
1) w ilości nieograniczonej – zebrane selektywnie: papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, w tym opakowania wielomateriałowe, szkło, odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone oraz odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, tekstylia i chemikalia;
2) w ilości ograniczonej :
a) odpady budowlane i rozbiórkowe, w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości rocznie ;
b) zużyte opony, w ilości do 4 szt. rocznie od jednego właściciela nieruchomości ;
c) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny -w ilości nie przekraczającej średniej ilości urządzeń i sprzętu mogącego stanowić wyposażenie przeciętnego gospodarstwa domowego.
2. Operator punktu selektywnej zbiórki odpadów może odmówić przyjęcia odpadów, jeżeli ich rodzaj i ilość wskazują na to, że nie powstały one na nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy.
3. Punkt selektywnej zbiórki odpadów będzie świadczył usługi przyjmując nieograniczoną ilość odpadów, o których mowa w ust. 1 pkt.1 i ograniczoną ilość odpadów, o których mowa w ust.1 pkt.2.
3. Punkt selektywnej zbiórki odpadów będzie świadczył usługi przyjmując nieograniczoną ilość odpadów, o których mowa w ust. 1 pkt.1 i ograniczoną ilość odpadów, o których mowa w ust.1 pkt.2.
4. Do punktu selektywnej zbiórki odpady należy dowieźć własnym transportem. Informacje dotyczące lokalizacji punktu oraz dni i godzin jego otwarcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie: www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie.
§ 6.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego, z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Irena Lech
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lipinki Łużyckie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anna Dyjur |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-01-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady Gminy |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-01-22 12:06:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-01-22 12:07:19 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-01-22 12:07:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3130 raz(y) |