Uchwały Rady Gminy 2010-2-14
Szczegóły informacji
XV/130/2012
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XV
Kadencja: VI
Data wejścia w życie: 2013-01-01
Data podjęcia/podpisania: 2012-12-27
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2013-01-01
Tytuł aktu:
w sprawie uchwały budżetowej Gminy Lipinki Łużyckie na rok 2013
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz pkt 10, art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 218, art. 220 ust. 1, art. 221 ust.1, art. 222 ust. 1-3, art. 235, art. 236, art. 237 ust.1 i ust. 2 pkt 1, art. 239, art. 242, art. 258 ust.1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 10 152 960 zł, w tym:
- dochody majątkowe w wysokości 1 380 494 zł;
- dochody bieżące w wysokości 8 772 466 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
- dochody bieżące w wysokości 8 772 466 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 10 329 200 zł, zgodnie załącznikiem Nr 2 do uchwały.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych w wysokości 1 852 838 zł, w tym:
1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 1 852 838 zł, z czego na wydatki inwestycyjne na programy finansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 1 268 439 zł;
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących w wysokości 8 476 362 zł, w tym:
1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 5 945 680 zł, z czego:
- wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 4 206 326 zł;
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 1 739 354 zł;
2) wydatki na dotacje na zadania bieżące w kwocie 123 300 zł;
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 1 968 104 zł;
4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 239 278 zł;
5) wydatki na obsługę długu publicznego w kwocie 200 000 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych w wysokości 1 852 838 zł, w tym:
1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 1 852 838 zł, z czego na wydatki inwestycyjne na programy finansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 1 268 439 zł;
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących w wysokości 8 476 362 zł, w tym:
1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 5 945 680 zł, z czego:
- wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 4 206 326 zł;
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 1 739 354 zł;
2) wydatki na dotacje na zadania bieżące w kwocie 123 300 zł;
3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 1 968 104 zł;
4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 239 278 zł;
5) wydatki na obsługę długu publicznego w kwocie 200 000 zł.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 176 240 z, który zostanie sfinansowany z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
2. Przychody budżetu w wysokości 1 484 764 zł, rozchody budżetu w wysokości 1 308 524 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.
2. Przychody budżetu w wysokości 1 484 764 zł, rozchody budżetu w wysokości 1 308 524 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.
§ 4
1. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 30 092 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 20 500 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 20 500 zł.
§ 5
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 34 100 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 32 100 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 2 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
2. Ustala się wydatki w kwocie 2 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 126 317 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały.
§ 8
§ 8
Określa się dochody w kwocie 5 000 zł z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki w wysokości 5 000 zł na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.
§ 9
Ustala się plan dochodów rachunku jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256,poz.2572 ze zm.) oraz wydatków nimi finansowanych zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 100 000 zł;
2) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych
ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 934 309 zł.
§ 11
1) zaciągania kredytów i pożyczek na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 100 000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wynagrodzeń i pochodnych, z wyłączeniem przeniesień między działami,
3) dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych, z wyłączeniem przeniesień między działami,
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków w ramach rozdziału,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
6) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 2 000 000 zł.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Irena Lech
Irena Lech
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lipinki Łużyckie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anna Dyjur |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-01-21 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady Gminy |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-01-21 13:16:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-01-22 07:41:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-01-22 07:41:25 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3680 raz(y) |