ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

NOWE ZASADY ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH OD MIESZKAŃCÓW GMINY LIPINKI ŁUŻYCKIE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-06-05 07:39:03 przez Małgorzata Reszka

Akapit nr - brak tytułu

 
Wyposażenie w pojemniki/worki
 
Właściciel nieruchomości, który zadeklarował segregowanie odpadów otrzymuje w ramach „opłaty śmieciowej” worki na odpady zbierane selektywnie oraz pojemnik na odpady zmieszane (czyli wszystkie inne odpady, które nie są objęte segregacją). Właściciel, który nie deklaruje selektywnego zbierania odpadów otrzymuje tylko pojemnik na odpady zmieszane.
 
Termin odbioru odpadów
 
Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminach wynikających z harmonogramu odbioru (harmonogram będzie opublikowany na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie ).
W dniu wyznaczonym harmonogramem pojemniki/worki należy wystawić przed ogrodzeniem posesji.
Pracownicy firmy odbierającej odpady zobowiązani są do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów.
 
Odpady wielkogabarytowe
 
W ramach „opłaty śmieciowej” raz w roku będą odbierane w formie wystawek przed nieruchomością odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki
w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości. Termin odbioru będzie podany do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Gminy www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie.
 
Płatność
 
Płatności należy dokonać do 15-tego każdego miesiąca, począwszy od 15 lipca 3013r. na konto bankowe nr 33 1020 5402 0000 0402 0293 1095  lub
w kasie Urzędu Gminy.
Prosimy o terminowe dokonywanie wpłat za wywóz odpadów komunalnych, co zapewni właściwe funkcjonowanie nowego systemu gospodarki odpadami.
Dla ułatwienia dostarczamy książeczki z blankietami płatności.
 
Inne informacje
 
Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość opłaty, w tym dotyczące liczby osób zamieszkujących nieruchomość – należy zgłaszać do Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 14 dni od wystąpienia zmiany.
Informacje na temat gospodarki odpadami na terenie Gminy Lipinki Łużyckie można uzyskać w Urzędzie Gminy Lipinki Łużyckie, ul. Główna 9 (pokój numer 1, tel. 68 362 62 30 ) lub na stronie internetowej – www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie
w zakładce „Gospodarka odpadami”.
 
 

Akapit nr - brak tytułu

Akapit nr - brak tytułu

 
Wyposażenie w pojemniki/worki
 
Właściciel nieruchomości, który zadeklarował segregowanie odpadów otrzymuje
w ramach „opłaty śmieciowej” worki na odpady zbierane selektywnie oraz pojemnik na odpady zmieszane (czyli wszystkie inne odpady, które nie są objęte segregacją). Właściciel, który nie deklaruje selektywnego zbierania odpadów otrzymuje tylko pojemnik na odpady zmieszane.
 
Termin odbioru odpadów
 
Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminach wynikających z harmonogramu odbioru (harmonogram będzie opublikowany na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie ).
W dniu wyznaczonym harmonogramem pojemniki/worki należy wystawić przed ogrodzeniem posesji.
Pracownicy firmy odbierającej odpady zobowiązani są do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów.
 
Odpady wielkogabarytowe
 
W ramach „opłaty śmieciowej” raz w roku będą odbierane w formie wystawek przed nieruchomością odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki
w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości. Termin odbioru będzie podany do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Gminy www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie.
 
Płatność
 
Płatności należy dokonać do 15-tego każdego miesiąca, począwszy
od 15 lipca 3013r. na konto bankowe nr 33 1020 5402 0000 0402 0293 1095  lub
w kasie Urzędu Gminy.
Prosimy o terminowe dokonywanie wpłat za wywóz odpadów komunalnych,
co zapewni właściwe funkcjonowanie nowego systemu gospodarki odpadami.
Dla ułatwienia dostarczamy książeczki z blankietami płatności.
 
Inne informacje
 
Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość opłaty, w tym dotyczące liczby osób zamieszkujących nieruchomość – należy zgłaszać do Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 14 dni od wystąpienia zmiany.
Informacje na temat gospodarki odpadami na terenie Gminy Lipinki Łużyckie można uzyskać w Urzędzie Gminy Lipinki Łużyckie, ul. Główna 9 (pokój numer 1, tel. 68 362 62 30 ) lub na stronie internetowej – www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie
w zakładce „Gospodarka odpadami”.
 
 

Akapit nr - brak tytułu

Wyposażenie w pojemniki/worki
 
Właściciel nieruchomości, który zadeklarował segregowanie odpadów otrzymuje
w ramach „opłaty śmieciowej” worki na odpady zbierane selektywnie oraz pojemnik na odpady zmieszane (czyli wszystkie inne odpady, które nie są objęte segregacją). Właściciel, który nie deklaruje selektywnego zbierania odpadów otrzymuje tylko pojemnik na odpady zmieszane.
 
Termin odbioru odpadów
 
Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminach wynikających z harmonogramu odbioru (harmonogram będzie opublikowany na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie ).
W dniu wyznaczonym harmonogramem pojemniki/worki należy wystawić przed ogrodzeniem posesji.
Pracownicy firmy odbierającej odpady zobowiązani są do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów.
 
Odpady wielkogabarytowe
 
W ramach „opłaty śmieciowej” raz w roku będą odbierane w formie wystawek przed nieruchomością odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki
w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości. Termin odbioru będzie podany do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Gminy www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie.
 
Płatność
 
Płatności należy dokonać do 15-tego każdego miesiąca, począwszy
od 15 lipca 3013r. na konto bankowe nr 33 1020 5402 0000 0402 0293 1095  lub
w kasie Urzędu Gminy.
Prosimy o terminowe dokonywanie wpłat za wywóz odpadów komunalnych,
co zapewni właściwe funkcjonowanie nowego systemu gospodarki odpadami.
Dla ułatwienia dostarczamy książeczki z blankietami płatności.
 
Inne informacje
 
Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość opłaty, w tym dotyczące liczby osób zamieszkujących nieruchomość – należy zgłaszać do Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 14 dni od wystąpienia zmiany.
Informacje na temat gospodarki odpadami na terenie Gminy Lipinki Łużyckie można uzyskać w Urzędzie Gminy Lipinki Łużyckie,
ul. Główna 9 (pokój numer 1, tel. 68 362 62 30 ) lub na stronie internetowej – www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie
w zakładce „Gospodarka odpadami”.
 
 
 
                                                       
 
 
 
                                                                                                                                            „ JAK SEGREGOWAĆ ODPADY”
 
POJEMNIK/WOREK ŻÓŁTY
WRZUCAMY:
 
ñpuste, odkręcone i zgniecione butelki plastikowe po napojach (np. typu PET),
ñpuste butelki plastikowe po kosmetykach i środkach czystości,
ñplastikowe opakowania po żywności (np. po jogurtach, serkach, kefirach, margarynach);
ñplastikowe zakrętki,
ñfolie i torebki z tworzyw sztucznych,
ñwszelkie inne produkty/opakowania
z tworzyw sztucznych,
ñpuszki po napojach, produktach spożywczych (konserwy itd.),
ñdrobne części metalu,
ñkapsle, metalowe pokrywki ze słoików,
ñfolia aluminiowa,
ñopakowania wielomateriałowe        (np. kartony po mleku).
 
NIE WRZUCAMY
 
ñbutelek po olejach spożywczych
 i samochodowych,
ñstyropianu,
ñmetali łączonych z innymi materiałami (np. z gumą),
ñbutelek i pojemników z zawartością,
ñopakowań po aerozolach
ñbaterii,
ñpuszek po farbach/lakierach,
ñopakowań po lekach,
ñbutelek po płynie chłodniczym,
ñzabawek,
ñzużytego sprzętu elektronicznego
i AGD,
ñopakowań po środkach
    chwasto-owadobójczych,
ñ  opakowań zanieczyszczonych substancjami niebezpiecznymi,
ñopakowań po chemikaliach.
 
Zgnieć butelki przed włożeniem ich do pojemnika, oczyść opakowanie z resztek żywności.
Częstotliwość odbioru – raz w miesiącu.
POJEMNIK / WOREK ZIELONY
WRZUCAMY:
 
ñbutelki i słoiki szklane po napojach i żywności,
ñbutelki po napojach alkoholowych,
ñszklane opakowania po kosmetykach,
ñsłoiki bez pokrywek,
ñkufle szklane,
 
NIE WRZUCAMY
 
ñporcelany, ceramiki, doniczek,
ñżarówek, lamp neonowych, fluorescencyjnych
i rtęciowych,
ñreflektorów, izolatorów,
ñszkła:
         - stołowego,
         - okularowego,
         - żaroodpornego,
         - zbrojonego,
         - szkła kryształowego,
         - nieprzeźroczystego,
ñekranów i lamp telewizyjnych,
ñluster, szyb samochodowych,
ñzniczy z woskiem.
 
Zadbaj o czystość szkła i nie tłucz go przed wrzuceniem.
Częstotliwość odbioru – raz w miesiącu.
POJEMNIK/WOREK NIEBIESKI
WRZUCAMY:
 
ñgazety, czasopisma, książki, katalogi, zeszyty,
ñpapierowe torby i worki,
ñpapier szkolny, biurowy, papier pakowy,
ñkartony i tektury oraz zrobione z nich opakowania,
ñkoperty.
 
NIE WRZUCAMY
 
ñkartonów i tektury pokrytych folią (opakowania typu tetra pak po mleku, napojach),
ñtłustego, zabrudzonego papieru (np. papierowe opakowania po maśle, margarynie, twarogu),
ñpapieru
          -  termicznego,
          - faksowego,
          - papieru woskowanego,
ñtapet, kalki,
ñodpadów higienicznych (np. waciki, podpaski, pieluchy),
ñsegregatorów z metalowymi okuciami,
ñmokrego papieru lub tektury.
 
Przed wrzuceniem papieru do pojemnika usuń wszystkie zszywki, klamerki czy inne elementy metalowe lub plastikowe.
Częstotliwość odbioru – raz w miesiącu.
 
POJEMNIK/WOREK BRĄZOWY
WRZUCAMY:
 
ñresztki owoców i warzyw,
ñstare pieczywo,
ñfusy po kawie i herbacie, także z filtrem papierowym,
ñskorupki po jajkach i orzechach,
ñzużyte ręczniki papierowe i chusteczki
ñmokry, zabrudzony papier (np. zabrudzony resztkami jedzenia),
ñtrawa, liście,
ñ  małe kawałki drewna np. gałązki po przycinaniu drzew,
ñrozdrobnione wytłaczanki po jajkach,
ñskórki po owocach,
ñkwiaty cięte i doniczkowe,
ñresztki żywności – odpady kuchenne stałe,
ñpodartą tekturę i papier (tylko w czystej postaci),
ñziemia po kwiatach,
ñobierki po ziemniakach, muł, glony z oczka wodnego,
ñpopiół z kominka i grilla.
 
NIE WRZUCAMY
 
ñresztek ryb, wędlin, mięsa i kości,
ñpopiołu  innego niż z kominka/grilla,
ñfolii, reklamówek,
ñpampersów, tekstyliów,
ñpapieru lakierowanego lub foliowanego,
ñpłynnych odpadów kuchennych,
ñodpadów higienicznych, leków,
ñrośliny trujących, chorych części roślin,
ñkłączy, rozłogów perzu,
ñroślin opryskanych chemicznymi środkami ochronnymi.
 
Częstotliwość odbioru – W sezonie od kwietnia do października – co 2 tygodnie, poza sezonem – raz w miesiącu.
 
UWAGA:
Właściciele nieruchomości w zabudowie zagrodowej lub jednorodzinnej mogą gromadzić odpady biodegradowalne w przydomowych kompostowniach a powstały kompost wykorzystywać na własne potrzeby.
 
 
Pojemnik na ODPADY PO SEGREGACJI/ ZMIESZANE – tu wrzucamy wszystkie pozostałe po segregacji odpady.        
Częstotliwość odbioru - raz na 3 tygodnie w zabudowie jednorodzinnej,
                                      - raz na 2 tygodnie w zabudowie wielorodzinnej.
 
 
 Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne gorącego popiołu, żużla, śniegu, lodu, gruzu, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych; przeterminowanych leków, baterii, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych aniżeli komunalne pochodzących z działalności gospodarczej; 
 
 
 
 

Akapit nr - brak tytułu

Wyposażenie w pojemniki/worki
 
Właściciel nieruchomości, który zadeklarował segregowanie odpadów otrzymuje
w ramach „opłaty śmieciowej” worki na odpady zbierane selektywnie oraz pojemnik na odpady zmieszane (czyli wszystkie inne odpady, które nie są objęte segregacją). Właściciel, który nie deklaruje selektywnego zbierania odpadów otrzymuje tylko pojemnik na odpady zmieszane.
 
Termin odbioru odpadów
 
Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminach wynikających z harmonogramu odbioru (harmonogram będzie opublikowany na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie ).
W dniu wyznaczonym harmonogramem pojemniki/worki należy wystawić przed ogrodzeniem posesji.
Pracownicy firmy odbierającej odpady zobowiązani są do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów.
 
Odpady wielkogabarytowe
 
W ramach „opłaty śmieciowej” raz w roku będą odbierane w formie wystawek przed nieruchomością odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki
w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości. Termin odbioru będzie podany do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Gminy www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie.
 
Płatność
 
Płatności należy dokonać do 15-tego każdego miesiąca, począwszy
od 15 lipca 3013r. na konto bankowe nr 33 1020 5402 0000 0402 0293 1095  lub
w kasie Urzędu Gminy.
Prosimy o terminowe dokonywanie wpłat za wywóz odpadów komunalnych,
co zapewni właściwe funkcjonowanie nowego systemu gospodarki odpadami.
Dla ułatwienia dostarczamy książeczki z blankietami płatności.
 
Inne informacje
 
Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość opłaty, w tym dotyczące liczby osób zamieszkujących nieruchomość – należy zgłaszać do Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 14 dni od wystąpienia zmiany.
Informacje na temat gospodarki odpadami na terenie Gminy Lipinki Łużyckie można uzyskać w Urzędzie Gminy Lipinki Łużyckie,
ul. Główna 9 (pokój numer 1, tel. 68 362 62 30 ) lub na stronie internetowej – www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie
w zakładce „Gospodarka odpadami”.
 
 

Akapit nr - brak tytułu

 
Wyposażenie w pojemniki/worki
 
Właściciel nieruchomości, który zadeklarował segregowanie odpadów otrzymuje w ramach „opłaty śmieciowej” worki na odpady zbierane selektywnie oraz pojemnik na odpady zmieszane (czyli wszystkie inne odpady, które nie są objęte segregacją). Właściciel, który nie deklaruje selektywnego zbierania odpadów otrzymuje tylko pojemnik na odpady zmieszane.
 
Termin odbioru odpadów
 
Odbiór odpadów odbywać się będzie w terminach wynikających z harmonogramu odbioru (harmonogram będzie opublikowany na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie ).
W dniu wyznaczonym harmonogramem pojemniki/worki należy wystawić przed ogrodzeniem posesji.
Pracownicy firmy odbierającej odpady zobowiązani są do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów.
 
Odpady wielkogabarytowe
 
W ramach „opłaty śmieciowej” raz w roku będą odbierane w formie wystawek przed nieruchomością odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki
w ilości do 250 kg od jednego właściciela nieruchomości. Termin odbioru będzie podany do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Gminy www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie.
 
Płatność
 
Płatności należy dokonać do 15-tego każdego miesiąca, począwszy
od 15 lipca 3013r. na konto bankowe nr 33 1020 5402 0000 0402 0293 1095  lub w kasie Urzędu Gminy.
Prosimy o terminowe dokonywanie wpłat za wywóz odpadów komunalnych, co zapewni właściwe funkcjonowanie nowego systemu gospodarki odpadami.
Dla ułatwienia dostarczamy książeczki z blankietami płatności.
 
Inne informacje
 
Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość opłaty, w tym dotyczące liczby osób zamieszkujących nieruchomość – należy zgłaszać do Urzędu Gminy Lipinki Łużyckie w terminie do 14 dni od wystąpienia zmiany.
Informacje na temat gospodarki odpadami na terenie Gminy Lipinki Łużyckie można uzyskać w Urzędzie Gminy Lipinki Łużyckie,
ul. Główna 9 (pokój numer 1, tel. 68 362 62 30 ) lub na stronie internetowej – www.bip.wrota.lubuskie.pl/uglipinkiluzyckie
w zakładce „Gospodarka odpadami”.
 
 
« powrót do poprzedniej strony